mandag 5. oktober 2015

Ukens foto: Min høstferie

Nå har det nettopp vært høstferie og da tenkte jeg at jeg ville passe med noen bilder fra de stedene jeg har vært. Alle bildene er tatt med iPhone 6 og redigert i Photoshop.
  
Dette bildet er tatt på Lindesnes som er Norges sørligste punkt, og det viser blant annet hvor langt det er til Nordkapp, som er Norges nordligste. Her har jeg brukt "Auto Tone" for å få lysere områder i bildet lysere og mørkere områder mørkere. "Brightness/Contrast" brukte jeg for å få frem kontraster.  "Levels" brukte jeg for å justere høydepunkter og skygger på bildet. Jeg brukte "Curves" for å få frem lys og "Exposure" for få ting tydeligere frem på bildet.


Dette bildet er tatt oppe fra Lindesnes fyr, og her har jeg brukt "Auto Contrast" for å få frem kontraster, og i tillegg har jeg også brukt "Levels", "Exposure" og "Brightness/Contrast".


Her har jeg brukt "Vibrance" for å få kraftigere farger på bildet. "Brightness/Contrast", "Auto Tone" og "Curves" er også brukt.


Da jeg tok dette bildet hadde jeg et "svart-hvitt" filter på, og da jeg redigerte det i Photoshop brukte jeg "Brightness/Contrast" og "Curves". 


Dette bildet er tatt fra da jeg gikk tur på Hove, og her har jeg brukt "Brightness/Contras", "Exposure" og "Curves". 


Familien min og jeg var en tur i Stavanger, og da tok jeg dette bildet da vi var ute å gikk i gatene på kvelden. Bildet er også et eksempel på refleksjon, fordi man kan se at lysene blir reflektert i vannet. Her har jeg brukt "Auto Color" for å få frem farger som passer best, men det er ikke så lett å se, fordi jeg tok bildet med et "svart-hvitt" filter. I tillegg har jeg brukt "Brightness/Contrast", "Curves" og "Exposure" på dette bildet. 


Dette bildet er tatt av monumentet Sverd i fjell i Stavanger. Her valgte jeg å "Crop" fordi det var noe på bildet jeg ikke ville ha med, og jeg ville at sverdene skulle ikke skulle stå altfor mye i sentrum. "Auto Tone" har jeg brukt, i tillegg til "Auto Color", "Brightness/Contrast" og "Levels".


Dette bildet er tatt fra Solastranda som ligger i Stavanger, og her har jeg brukt "Auto Tone", "Brightness/Contrast", "Vibrance" og "Curves".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar