søndag 6. september 2015

Ukens foto: Meg selv, der jeg bor, min hobby og favorittmat

Denne ukens oppgave var å lage en collage med fire bilder. Det ene bildet skulle vise noe som var typisk meg, det andre skulle vise hvor jeg bor, det tredje skulle si noe om en hobby jeg har, og det siste skulle representere favorittmaten min. 

Collage


Collagen er laget i PicMonkey, og alle bildene er tatt med iPhone 6. Det øverste bildet til venstre skal fortelle noe som er typisk meg, og det gjør det, fordi jeg er kjempeglad i store, varme gensere. Jeg har redigert alle bildene i Photoshop, og på dette bildet brukte jeg "Auto Contrast" for å frem tydeligere kontraster i bildet. "Curves" ble også brukt for å få frem litt lys i bildet.

Det øverste bildet til høyre er trappen i hagen min, og den sier noe om hvor jeg bor. Da jeg tok bildet, valgte jeg å bruke et svart-hvitt filter på mobilen, fordi jeg syntes at det ble finest. I Photoshop brukte jeg "Auto Tone" for å gjøre de mørke områdene mørkere og de lyse områdene lysere. "Curves" ble også brukt da jeg redigerte det.

Det nederste bildet til venstre skal vise hobbyen min, og det er musikk. Jeg elsker å drømme meg vekk til vakre melodier. På dette bildet valgte jeg å bruke "Auto Contrast", "Curves" og "Grayscale" for å gjøre bildet svart-hvitt da jeg redigerte det i Photoshop.

Det siste bildet nederst til høyre skal representere favorittmaten min, og det er appelsiner. På dette bildet brukte jeg også "Auto Contrast" og "Curves". I tillegg brukte jeg "Auto Color" for å få fram en sterkere gulfarge på appelsinene i bildet. Jeg brukte også "Exposure" for å gjøre appelsinene litt mer tydeligere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar